jueves, 9 de septiembre de 2010

Natalie Portman really isn't a fan of "Thor," hanya pengarahnya Kenneth Branagh.


Natalie Portman Rumor terlibat dalam perilaku cabul dan disapu makeup flamboyan telah mendorong gambar yang baru "Black Swan" ke wilayah gosip.

Carian internet mendedahkan bahawa orang ingin tahu tentang tajuk serta adegan cabul konon melibatkan watak Portman's Ms. Di luar filem, "Black Swan" memiliki sejumlah arti luar biasa yang kita kini hadir untuk membinanya anda dan hiburan.

(Jika anda melihat "inception," kau tahu apa arti kata sebenarnya bererti Berikut jawabannya.?)

Pertama-tama, akusuka akhirnya berasal dari Indo-Eurpoean swen, "suara" angsa hitam. Yang relatif umum di New Zealand, tapi di bahagian dunia mereka menunjukkan sebuah kejadian langka. Persepsi ini sebagian bertanggung jawab atas rasa angsa hitam sebagai "sebuah fenomena yang berlaku walaupun sudah dianggap mustahil" Dua idea menarik muncul dari konsep ini ..

Dalam falsafah, suatu akusuka hitam digunakan untuk membincangkan falsifiability, dengan perbezaan antara pemerhatian dan generalisasi universal pemerhatian. Sebuah Tollens mod (Latin untuk "cara yang menolak dengan menyangkal") bekerja seperti ini: "jika hari Selasa ini harus Belgium dan ini tidak Belgium sehingga tidak Tuesday."

Matematik Nassim Nicholas Taleb datang dengan teori Angsa Hitam ke alamat ketika peristiwa langka dan tidak mungkin mempunyai kesan besar dalam kehidupan masyarakat dan dunia pada umumnya. Serangan 11 September dan munculnya Internet dianggap teladan "angsa hitam."
http://nataliaportman.blogspot.com/

Tapi hiburan ini menarik tampaknya tidak memiliki banyak untuk dilakukan dengan tajuk filem Natalie Portman's. Angsa Itu adalah kiasan kepada balet "Swan Lake," yang melibatkan dua peranan perempuan bahawa cermin antara satu sama lain kecuali yang satu watak memakai hitam saat yang lain memakai putih. Sebuah produksi "Swan Lake" membentuk latar belakang untuk drama psikologi dari filem ini. Sampai keluaran, kita hanya dapat menyimpulkan bahawa "hitam" menunjukkan kegelapan psikologi.

Apakah ada frasa melayang-layang di budaya popular anda mahu melihat diterangkan di sini? (Seperti "Apa yang 'i' di iPod untuk berdiri?" Mari) kita tahu.

No hay comentarios: